התגובות על פינוי עמונה: הפסדנו בקרב אך אנחנו מנצחים במערכה

    איתי גדסי 2 Comment on התגובות על פינוי עמונה: הפסדנו בקרב אך אנחנו מנצחים במערכה

    על רקע כניסת המשטרה והתחלת פינוי עמונה, נאם שר שר החינוך נפתלי בנט במליאת הכנסת: תושבי עמונה הם גיבורים, בשום מצב ובשום תנאי אסור שמישהו ירים יד על רעהו וזה כולל את כולם"

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: Tomer Neuberg/Flash90

    יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט התייחס לפני זמן קצר במליאת הכנסת לפינוי עמונה: "תושבי עמונה הם גיבורים, במשך 20 שנה הם אוחזים בהר בתנאים פיזיים קשים אל מול סיכונים ביטחוניים. אך קשה מפגעי הטבע היא אי הוודאות לגבי עתידם. הם חיים על ההר לא מתוך רווח אישי אלא מתוך שליחות למען העם והארץ.

    "היום הוא יום קשה. התחלנו את המערכה כאשר מולנו ניצב פסק דין חלוט של בג"ץ. באנו לעמונה הסתכלנו לתושבים בעיניים ואמרנו להם את האמת. לא ויתרנו, הפכנו כל אבן, ניסינו כל אפשרות, מיצינו כל מהלך על מנת להציל את עמונה. לצערנו המאבק לא צלח. הפסדנו בקרב אך אנחנו מנצחים במערכה על ארץ ישראל.

    "מתוך היום הקשה הזה תצמח תקווה. מחצרותיה החרבות נקים גני ילדים בכל רחבי יהודה ושמורון. מהתבוסה המשפטית נכונן משטר חוקי חדש שיסדיר את כלל ההתיישבות, ונצא להחלת ריבונותה של מדינת ישראל ביהודה ושומרון. חוק ההסדרה ישים סוף לשיטת העקירה המשפטית. בזכות המערכה בעמונה ניצלו אלפי משפחות מפינוי ביתם.

    השר בנט חתם את דבריו: "בשום מצב ובשום תנאי אסור שמישהו ירים יד על רעהו וזה כולל את כולם. תושבי עמונה: עם ישראל איתכם. כולנו אחים".

    אורי אריאל

    השר אורי אריאל הגיע הבוקר (רביעי) לעמונה כדי לתמוך בתושבים ולהיות איתם במידה וכוחות הביטחון יתחילו בפינוי. השר אריאל: "אנשי עמונה עומדים בגבורה במבחנים שנמשכים כבר 11 שנה. בדיוק בתאריך הזה לפני 11 שנה הרסו כאן עשרה מבני קבע, ולמרות המבחנים היישוב ממשיך להתקיים והוא גם ימשיך. אני מקבל מתושבי עמונה תעצומות נפש, ומציע גם לאחרים ללמוד מהם מהי ההתנהגות הראויה למדינת היהודים. אם תושבי עמונה יידעו שהם מפונים לאותו הרכס ודגל ישראל יתנוסס 200 מטר מפה זה יהיה סימן לתקווה, להתחזקות ולפריחה. אם חלילה זה לא יקרה עכשיו אלא יותר מאוחר, יהיה יותר קשה אבל זה בע"ה יקרה.

    פיניתי לראש הממשלה ולשר הביטחון לא להתחיל עם הפינוי גם לא שנייה אחת לפני החלטת בג"ץ, אין לזה שום הצדקה וזה ייצר ריב בין אחים. אני שמח שעד עכשיו המשטרה לא התחילה בפינוי למרות ההודעות שאני לא יודע מי הפיץ. אני מקווה שכוחות הביטחון ובעיקר הדרג המדיני הקובע שמנחה אותם, ראש הממשלה ושר הביטחון, ינשמו עמוק וילמדו מהאנשים פה שנשארים מאופקים ורגועים מאוד למרות הכל.

    אלי בן דהן

    סגן שר הביטחון אלי בן דהן (הבית היהודי) התייחס בדקות האחרונות בנאום במליאת הכנסת, למראות הפינוי בעמונה, תוך שחברי הכנסת מהרשימה המשותפת מפריעים לדבריו וצועקים:

    בהמשך, סגן השר בן דהן מתח ביקורת על התנהלות המדינה שהובילה לפס"ד החלוט לפנות את עמונה ולפסיקת בג"צ הצפויה: "מפלגת הבית היהודי קיבלה מצב נתון של תשובות מדינה והתנהלות ממשלתית ארוכת שנים שהובילה ליום הכואב והעצוב הזה. למרות זה, לא ויתרנו. השקענו ימים ולילות בניסיון למנוע את היום הזה, למנוע פינוי של יהודים שהתיישבו בארץ ישראל ועשו מעשה ציוני של הקמת יישוב.

    אנחנו עדיין מחכים לפסיקת בג"צ ומקווים שניתן יהיה להעתיק את היישוב לחלקות סמוכות." סגן השר אמר כי גם חברי כנסת מהשמאל צריכים להזדהות עם כאב הפינוי: "חבריי חברי הכנסת, ביום זה, לא יכול להיות לב של יהודי שלא כואב את פינוי אחיו מבתיהם. זה לא משנה מהיכן הוא בארץ או באיזו תפיסה פוליטית הוא מחזיק. " בסיום דבריו התייחס סגן השר בן דהן לשינוי המדיניות של ממשלת ישראל בזכות מאבקם של תושבי עמונה: "צריך לומר בקול שבזכות עמונה בעז"ה נעשית היסטוריה. מדינת ישראל מקבלת אחריות על ההתיישבות ביהודה ושומרון ואומרת אמירה ברורה שארץ ישראל שייכת לעם ישראל ושממשלת ישראל מתכוונת להחיל את החוק הישראלי על יהודה ושומרון.

    פתחתי ואמרתי שהטרור המשפטי של השמאל הקיצוני ניצח בקרב אך לא במערכה. היום אנחנו רואים את תוצאותיה של מידת הסדום של השמאל. הקיצוני שמוכן להרוס יישוב בארץ ישראל למרות שאף אחד אחר לא יבוא להתיישב שם! תראו מה קרה בשטח שנהרס בעמונה לפני 10 שנים, מה קרה במגרון לפני 5 שנים. האם הערבים הטוענים על הבעלות במקום הרוויחו משהו? מאומה. הם אינם גרים בשטח שנהרס ואינם מעבדים את האדמה שם. השטח נשאר שומם. זוהי מידת סדום: "גם לי גם לך לא יהיה".

    חמישים שנה אחרי שחרור יהודה ושומרון ו- 23 אחרי הטעות הנוראה של חתימה על הסכמי אוסלו, אנחנו מנווטים את הספינה לכיוון חדש באמירה חדה: זכותם של יהודים להתיישב בכל מקום בארץ ישראל. בזכות עמונה, לראשונה זה שנים יוקם ישוב חדש ביהודה ושומרון. עמונה היא אבן דרך משמעותית בדרך לניצחון במאבק על זכותנו על הארץ הזאת."

    יצחק הרצוג

    ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג אמר "אני מבין את כאבם של המשפחות המפונות, מדובר ביום קשה. קורא למתיישבים בעמונה לכבד את החלטת בית המשפט ולא לחרוג ממחאה לגיטימית ולא אלימה. כוחות המשטרה עושים את המוטל עליהם מתוקף החוק ואל לאיש להרים עליהם את ידו.

    אני קורא לכוחות הביטחון לנהוג באיפוק ובסובלנות כלפי המשפחות והמצטרפים אליהם בעמונה ביום קשה זה וקורא לכל הגורמים האמונים על הפינוי, לעשות הכל על מנת שהפינוי יסתיים ללא נפגעים."

    מוטי יוגב

    ח"כ מוטי יוגב שהה בבית רב היישוב עמונה הרב יאיר פרנק ואמר "עימו אנוכי בצרה",  באהבה, בכאב, בצער ובהזדהות עם התושבים בעפרה ובעמונה, שנאלצים להיות מגורשים מבתיהם,  ישוב ושכונה בארץ ישראל, שח"ו יהרסו ומשפחות גולות בארצנו. במחאה על הרס ישוב ושכונה בהחלטת בג"צ שאין בה משפט צדק, אלא עוול שלא יפתור דבר, במקום הסדרה ופיצוי. בכאב על חילול השם. בידיעה שגם השוטרים והחיילים הם אחינו.

    לא הצלחנו במאבק על עמונה, משפחות עמונה הן "השוכבות על הגדר" במערכה על ארץ ישראל, אך אין ספק שבמערכה על חזרתנו לארץ ישראל, הקב"ה מחזיר שכינתו לציון וההתיישבות ביהודה ושומרון גדלה ותגדל  ובע"ה נחזק את קוממיותנו ואת ריבונותנו בארצנו."

    אביגדור ליברמן

    שר הביטחון ליברמן בביקורו באריאל: הבוקר הזה אי אפשר שלא להתחיל בפינוי עמונה. לבי עם המתיישבים. כולנו חשים חמלה והבנה למחאה השקטה שלהם שהיא דבר טבעי. במדינה דמוקרטית הזכות הבסיסית של התושבים היא למחות ואני מקווה שכל המחאה תישאר במסגרת החוק. דיברתי הבוקר עם יו"ר הוועד, אביחי בוארון ודיברתי עם יוסי דגן שנמצא שם. כמו שאמרתי, קודם כל אני מצפה מכולם לקצת חמלה וקצת הבנה כלפי המתיישבים, וגם מהמתיישבים למרות הכאב ולמרות הזעם, בכל זאת לשמור על כללי המשחק, על כללי התנהגות, כפי שאנחנו מצפים.

    הנקודה השנייה היא שהודענו אתמול על הפעימה השנייה של אישורי בנייה ביו"ש – חוזרים לחיים נורמליים. בסה"כ בשתי פעימות אישרנו 5,700 יחידות דיור, מתוכן כ-3,600 זה שיווק מיידי, ו-2,100 זה בתהליכי תכנון. החזרה לחיים נורמליים היא בשורה ואנחנו במקביל גם נפתח את התשתיות והכבישים, וגם נפתח ונוסיף הרבה מרכיבי ביטחון.  ביחד זה אמור לתת מציאות הרבה יותר טובה. רוב הבנייה היא, בדגש על האישורים, באותם גושי התיישבות, מהסיבה שחיים שם 90 אחוזים מהאוכלוסייה שסבלה ב-8 השנים האחרונות מהקפאה.

    גלעד ארדן

    השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס במליאת הכנסת לפינוי עמונה: "זהו יום קשה ועצוב לעם ישראל. יום בו נדרשות רשויות החוק לבצע את החלטת בג"ץ המורה על הריסת יישוב שהמדינה סייעה בהקמתו, ופינוי תושבים מבתים בהם הם גרים כבר כ-20 שנה. למרות הקושי והכאב הגדול, אני קורא לכל מי שעל ההר  תנו לשוטרים ולכוחות הביטחון לבצע את מלאכתם. אני קורא לחברי הכנסת ולמנהיגי הציבור לפעול להרגעת המצב ולהימנע מפעולות או אמירות שעלולות להחמיר את המצב. אני מבקש להבהיר לכל מי שהגיע להפגין ולהתנגד לפינוי, שהחיילים והשוטרים נשלחו לשם לבצע את המשימה על ידי כולנו. לא נקבל בסלחנות שום הרמת יד או השלכת אבן על שוטר או חייל. אני מצפה מהמשטרה להביא לדין כל מי שפועל באלימות כנגד כוחות הביטחון".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      איך השופט הזה שופט ביכלל לא יודע ל יפסוק וחוץ מזה שיחשוב ב שכל , גם אם יביאו להם את תל אביב הם ירצו את את כל הארץ

    2. 1

      כולנו חייבים לכבד את החלטות בגץ,
      בגץ קבע שמבני עמונה עומדים על קרקע ערבית וצריך להרוס אותם.
      אין חוק אחד ליהודים וחוק אחר לערבים ! עמונה תיהרס רק לאחר שיהרסו שני המסגדים: כיפת הסלע ואל אקצה שנמצאים על הר הבית
      ועומדים על קרקע יהודית !